GO

Persbericht - CONNECTING THE FUTURE: CAPIGI 2014
februari 2014

5 februari 2014 - Persbericht

COMMUNITY ON AGRICULTURAL POLICY IMPLEMENTATION AND GEO INFORMATION ORGANISEERT 5de CONFERENTIE

Het gebruik van geo informatie in de landbouw is sterk toegenomen. Voor de 5de keer organiseert het de Comunity on Agricultural Policy Implementation and Geo Information (CAPIGI) een conferentie om geo-informatie experts in het agrarische domein uit overheden, bedrijfsleven, onderzoek en sector bij elkaar te brengen. Het doel is het delen van innovaties, ervaringen, kennis en inzichten. CAPIGI 2014 wordt gehouden op 2, 3 en 4 april 2014 in Amsterdam. Registreer nu en profiteer tot en met 14 februari 2014 van het 'early bird' voordeel.

Met de toenemende relevantie van duurzaamheid en traceerbaarheid wordt precisie landbouw steeds belangrijker voor overheden, beleid en industrie. De vergroening als onderdeel van het nieuwe GLB, evenals het klimaatbelang in de landbouw (GHG reducties), zetten een grote stap voorwaarts naar meer verantwoordelijkheid voor boeren in het bewust worden van en het voldoen aan regelgeving. Precisie landbouw is niet alleen het weten wanneer en waar iets gedaan moet worden, maar ook waar en wanneer iets gedaan is.

CAPIGI verbindt overheden, bedrijven, onderzoekers en agrariërs op hun weg naar de toekomst! De conferentie biedt een platform voor discussie met betrekking tot 'good practices' en toegevoegde waarde van GNSS toepassingen in duurzame landbouw.

CAPIGI 2014 is de conferentie voor netwerken, interactie en het uitwisselen van ideeën en kennis in drie dagen. De conferentie combineert relevante inhoud met sociale interactie tijdens het programma, om zo het meest uit uw deelname te halen.

Wilt u meer weten over CAPIGI 2014 en de onderwerpen die aan bod komen? Klik hier voor de website van CAPIGI.

Download hier de 'official press release' als .pdf versie (Engels).