X
GO

Nieuwe Technologie

De ontdekking of ontwikkeling van een nieuwe technologie is nog niet gelijk ‘innovatie’. Innovatie is het introduceren van een nieuwigheid die voldoet aan een gebruikersbehoefte en op betaalbare en schaalbare wijze ingevoerd kan worden: De drie N’s: Novelty-Needs-Numbers. Wij zien zowel aan de leveranciers of ontwikkelaarszijde, en aan de gebruikerszijde zorgen hoe innovaties tot stand te laten komen. AeroVision begeleidt bedrijven met het aanpassen en doorontwikkelen van innovaties vanuit een nieuwe techniek of werkproces. En AeroVision helpt gebruikers met het realiseren van voordeel uit innovaties, bijvoorbeeld door het werk beter, slimmer of goedkoper uit te voeren of door het breder in te zetten.

Innovatie is van alle tijden, maar de laatste jaren zijn de toepassingen van digitale technieken, online processen en datadiensten enorm toegenomen. AeroVision heeft in vele projecten van diverse aard een aanpak ontwikkeld om de samenwerking tussen gebruikers en leveranciers effectiever te maken waardoor innovaties sneller en beter afgestemd tot stand komen.

AeroVision heeft meegewerkt aan projecten binnen dit thema zoals; 
 

Drones

- Fieldcopter
- Bioscope
- Mistrale
- Trustee

Robots - Greenpatrol
- LiDAR (AHN)
- Trustee (Hyperspectral)
Sensoren - 5Groningen
- Controversies..
Machine Learning - Project Rietendaken Gemeente.. 
- Project Zonnepanelen Gemeente...
- 5Groningen

 

Nieuws

FieldScout app van dochteronderneming BioScope bekroond met Gouden award voor beste digitale tool
juni 2021

Uit bijna 300 inzendingen is de FieldScout app bekroond met een gouden Dutch Interactie Award 2021 in de categorie Tools. De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn dé prijzen voor het allerbeste interactieve werk van Nederlandse makers.

De vakjury gaf deze statement over FieldScout: ‘Wat je noemt ‘connecting the dots’. FieldScout maakt complexe big data inzichtelijk voor het boerenbedrijf. De tool doet dit op een knappe manier en bewerkstelligt daarmee dat boeren milieuvriendelijker en beter gaan werken. Daarmee levert dit gouden werk een positieve invloed op de bedrijfstak en de maatschappij. Kortom: een prachtige en impactvolle case’.

BioScope – dochteronderneming van AeroVision en LTO Bedrijven - heeft in 2020 FieldScout gelanceerd. Deze app geeft boeren in Nederland toegang om aan de slag te gaan met precisielandbouw. Met behulp van drones- en satellietbeelden krijgt de boer meer inzicht in o.a. de kwaliteit van zijn land en gewassen. In samenwerking met app bouwer Uselab is de FieldScout app ‘tot leven’ gekomen. De gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid spelen een grote rol in het succes van FieldScout die inmiddels al meer dan 2000 gebruikers heeft.

“Deze prijs onderstreept het succes van onze keuze om met Uselab samen te werken”, zegt Tamme van der Wal, partner bij AeroVision en als directeur betrokken bij de startup BioScope: “In zo’n innovatieve en competitieve markt is gebruiksgemak een belangrijke sleutel tot succes.” Dat was ook uit de verkenning gekomen die AeroVision voorafgaand aan de start-up uitvoerde. De technologie had zich eigenlijk al bewezen maar vele diensten konden de vertaling naar de dagelijkse agrarische praktijk onvoldoende maken. “Wij gaan altijd uit van de gebruiker. Technologie of een inventie slaat pas aan als het ook ontdrempelend voor die gebruiker beschikbaar komt.” AeroVision werkt volgens het zelfontwikkelde innovatie-implementatie model waarbij naast de inventie ook de vraag, en de vorm worden meegenomen.

“We zijn erg blij dat we samen met LTO Bedrijven deze stap hebben kunnen zetten”, aldus van der Wal. “En dat Uselab deze ideeën heeft weten te verwezenlijken. We zijn erg trots dat dit ook door de Nederlandse IT industrie wordt onderkend met deze prijs.”


Meer weten over FieldScout? Klik dan hier.